Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه نسل‌کشی مسلمانان در یمن و میانمار ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون نیازمند کمک های مردمی برای آوارگان هستیم.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در نشست خبری ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار با بیان اینکه امروز سختی‌ها و مشکلات بسیاری مسلمانان جهان را درگیر کرده است، گفت: بیش از 2 سال و نیم است که تجاوزگران آل سعود و آل نهیان به کشتار مردم یمن ادامه می دهند و این تجاوزگران با انواع سلاح های مرگبار شبانه روز مردم یمن را مورد حمله قرار می دهند و بسیاری از مردان، زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تجاوزگران آل سعود تمامی زیرساخت های یمن را ویران کرده اند، گفت: مساجد، مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس و تمامی زیرساخت های کشور یمن تبدیل به ویرانه شده است.

 

حجت الاسلام اختری افزود: در چند ماه اخیر  قحطی به تمام معنا در یمن مستولی شده است و با شیوع و با افراد زیادی به کام مرگ افتاده اند و کودکان، زنان و مردان بسیاری هلاک شده اند.

 

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: نسل‌کشی مردم یمن آنچنان گسترده است که برخی سازمان های بین المللی و حقوق بشری و حتی سازمان ملل که کاری اساسی در برابر این فجایع یا انجام نداده اند و یا نمی خواهند انجام دهند نیز ساکت نمانده و اعتراض خود را به این نسل کشی اعلام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر جنایات در میانمار بر علیه مسلمانان روهینگا نیز افزایش پیدا کرده است، گفت: بسیاری از مسلمانان در میانمار آواره شده اند و اکنون در رنج و سرگردانی در مرزهای بنگلادش آواره شده اند.

 

وی افزود: آنقدر جنایات دولت میانمار بی‌رحمانه بوده است که مقام معظم رهبری نسبت به بی تفاوتی کشورهای مسلمان هشدار داده اند و نسبت به بی‌رحمی حاکم میانمار اعتراض خود را اعلام کرده اند و از همه مردم درخواست کردند تا از مردم مظلوم میانمار حمایت و پشتیبانی نمایند.

 

وی با بیان تشکر از اقدامات دولت جمهوری اسلامی و هلال احمر برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم میانمار گفت: این اقدامات در برابر حجم آوارگان بسیار کم و ناچیز است و نیازمند اقدامات سریع و گسترش هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی اهل بیت از چند ماه پیش برای کمک به مردم یمن و میانمار اقداماتی کرده است با هماهنگی و برگزاری جلسات با نهادها و سازمان های مختلف مجمع جهانی اهل بیت کمک هایی را برای مردم آواره میانمار ارسال کرده است و هیئت هایی نیز برای بازدید میدانی اعزام شده اند و هم اکنون مردم در وضعیت بسیار بدی هستند و نیاز به کمک های فوری دارند و نیاز به تهیه غذای گرم برای یک میلیون آواره وجود دارد در حالی که در آنجا هیچ نوع امکانات پخت و تهیه غذا وجود ندارد.

 

حجت الاسلام اختری خاطرنشان کرد: با همکاری رسانه‌های جمعی اقدامات خوب و گسترده ای صورت گرفته است و ستادهای اجرایی تشکیل شده است و با همکاری ائمه جمعه و با همکاری نهادها ستادهای استانی نیز تشکیل شده است و شماره حساب برای کمک به مردم یمن 11313606 بانک ملی شعبه مرکزی و شماره کارت این حساب 6037991899909083 و شماره حساب برای کمک به مردم میانمار 111424815009 و شماره کارت این شماره حساب 6037991899929123 برای جمع آوری کمک های خیرین اعلام شده است که از روز 28 مهر تا 5 آبان را به عنوان روز جهانی کمک به مردم یمن و میانمار اعلام کرده ایم ولی امیدواریم پس از آن نیز بتوانیم برای آوارگان به جمع آوری کمک اقدام نماییم.

 

وی افزود: کارمندان و کارگران و تمامی اقشار مردم می توانند با اختصاص یک روز حقوق و یا غذای خود به یاری این مردم مظلوم بشتابند و با توجه به دوری راه بهترین نوع کمک، کمک نقدی است تا بتوانیم نیازهای ضروری را در کشور بنگلادش برای آوارگان تهیه کنیم.

 

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک ها به صورت خودجوش و مردمی است، گفت: شماره حساب جداگانه برای مردم مظلوم یمن و میانمار اعلام شده تا مردم آوارگان هر کشوری که دوست دارند، کمک نمایند.

 

 

در پایان این نشست شماره‌ حساب‌های اعلامی از ستاد پشتیبانی یمن و میانمار به شرح زیر شد:

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم یمن
0113130000006 نزد بانک ملی شعبه مرکزی
شماره کارت بانکی همین حساب 9083 9990 9918 6037
شماره حساب 1424 نزد بانک ملی

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم میانمار
0111424815009 نزد بانک ملی شعبه پارک لاله
شماره کارت همین حساب 9123 - 9992 - 9918 - 6037
شماره حساب 1114 نزد بانک ملی

* پرداخت راحت و سریع از طریق موبایل
شرکت آسان پرداخت #10*4*733*
شرکت تهران اینترنت #1112*780*

 

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد

فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلم‌سازم و تمام زندگی‌ام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» این‌ها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلم‌سازی است و حاضر است سختی‌هایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبه‌رو هستیم.

مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درون‌مایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار می‌کند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که می‌توان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.

وی ادامه می‌دهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیت‌های نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن یک تجربه داشته باشند چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و می‌خواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.

کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه همانند کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای فیلم در سینما ایران داریم و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب می‌شود، تصریح می‌کند: گاهی اوقات در دل فیلم‌ها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا می‌کند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم می‌زند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن هست که نکات گفته نشده سینما را بیان می‌کند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.

در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بود

وی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما می‌افزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.

طاهرفر می‌گوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصه‌ها و مولفه‌هایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده می‌کنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.

وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار می‌کند: هنگامی که در عرصه‌ی غوغا سالاری فیلم‌های کمدی و گیشه پسند قدم می‌گذارید کار دشوار می‌شود اما به لطف خدا در هر کدام از مولفه‌هایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبین دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.

کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه می‌دهد: ما باید در لایه‌های بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن یک مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلم‌های غیر کمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب اول تماشاچی‌ها باشد.

وی تصریح می‌کند: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبین را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بناگذاری کردیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی می‌افتد هم سرمایه‌گذاران و هم تهیه کنندگان و به تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و صرفاً بر مبنای رسالت خود عمل نمی‌کنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرا برسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهده آفرینش آثاری بهتر باشیم.

تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهم‌ترین نکات آن بود

طاهرفر می‌افزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلم‌ها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلم‌ها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهم‌ترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.

وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت می‌کنیم، می‌گوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می‌کردند، همه عوامل‌شان به چالش کشیده می‌شدند و یک رقابت پایا پای می‌داشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.

کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار می‌کند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.

وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه می‌دهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث می‌شود خیلی از انرژی‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهایی که در شهرستان‌ها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا می‌شوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض می‌کند و قلم و دوربین را زمین می‌گذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.

طاهرفر تصریح می‌کند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

تصویر، هنری اثرگذار است

علیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار می‌کند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوت‌تر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.

وی ادامه می‌دهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که می‌شود آن را با خانواده دید، نمی‌گویم فیلم‌های دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان می‌دهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.

بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح می‌کند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز می‌توانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.

وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنری‌شان دیده می‌شود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمی‌بینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد می‌تواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.

استادی می‌گوید: ساخت فیلم‌هایی همچون آپاراتچی می‌تواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.

وی اظهار می‌کند: به وفور سوژه‌هایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیت‌های هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست می‌تواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.

به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازه‌ترین روایت سینما از سینما است که می‌توان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.

کد خبر 748562

دیگر خبرها

  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد